tisdag 13 april 2010

Oplanerat kroppsarbete

Idag har jag rivit golv. Helt oplanerat tog jag och skaffade mig mer jobb än vad jag behöver. I vår gamla hall har det legat ett golv med en ful plastmatta på, och under den tjocka spånplattor som var nästan omöjliga att få bort. De smulade liksom sönder sig (jag trodde att det bara var att bryta upp dem och bära ut dem i hela stycken) så jag höll på i över tre timmar och bröt golv. Och det satt som berget. Både skruvat och limmat. Jag som redan hade ont i ryggen och framför allt i bäckenet, dum som jag är fortsatte jag tills det blev klart. Vi får se om jag kan gå imorgon. Men som tröst får jag/vi ett fint gammalt trägolv så snart det bara är slipat!
Jag har varit på körövning ikväll, och det kändes riktigt bra. Det har varit lite si och så med det de senaste gångerna, men idag satt stämmorna bra, kul!
Antar att all ren tvätt som ska sorteras och vikas ligger kvar till imorgon, för nu blir det Ipren och soffan...

Inga kommentarer: